Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi, Dicle Baraj Gölü’nde görüntülenen bir teknenin belediyeye ait olduğu yönündeki iddiaların gerçeği yansıtmadığını açıkladı.
Belediye tarafından yapılan bilgilendirmede, söz konusu teknenin Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi ile herhangi bir kurumsal ya da hukuki bağlantısının bulunmadığı vurgulandı.
Açıklamada,” Kamuoyuna yansıyan tekne, Eğil Belediyesinin kullanımında bulunan elektrikli teknedir. Diyarbakır Valiliğinin koordinasyonu ve kararları doğrultusunda, Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi, DİSKİ ve Eğil Belediyesi arasında yapılan görüşmeler sonucunda, söz konusu elektrikli teknelerin hiçbir şekilde ticari amaçla kullanılmaması, biletli yolculuk yapılmaması, yalnızca su analizi, arza, bakım, onarım ve acil durumlarda değerlendirilmesi hususunda mutabakata varılmış; kullanım hakkı da bu çerçevede protokol ile Eğil Belediyesine bırakılmıştır. Bu kapsamda Eğil Belediyesi, kişisel geziler dışında resmi ziyaretler ve talepler olduğunda söz konusu tekneyi kullanması valilik koordinasyonda kararlaştırılmıştır. Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi ise Dicle Baraj Gölü’nün kentin en önemli içme suyu kaynağı olması nedeniyle, bugüne kadar su havzasının korunması amacıyla denetim, çevre koruma ve kirliliğin önlenmesine yönelik çalışmalarını ilgili kurumlarla koordinasyon içinde kararlılıkla sürdürmektedir. Bu kapsamda baraj gölünde faaliyet gösteren teknelere yönelik denetimler gerçekleştirilmekte, çevreyi kirleten veya mevzuata aykırı faaliyetlerde bulunanlar hakkında gerekli idari işlemler uygulanmaktadır.” ifadelerine yer verildi.
Hibya Haber Ajansı
© Copyright 2026 habereskisehir.com.tr Tüm Hakları Saklıdır.
Web sitemiz Hibya Haber Ajansı Abonesidir.